dinsdag 27 september 2016

Alles is haken colsjaal met reliefpatroon

Al weer zo een leuk patroon uit het boek Alles is Haken. Dit keer een col.

In mijn voorraad mand had ik nog allerlei bolletjes van Lana Grossa liggen. Ik wist niet precies wat ik er mee zou maken maar nu kwamen ze goed van pas.
Ik had 12 kleurtjes waar ik uit kon kiezen. De witte en lichtgrijze staan er niet bij.
Wat een leuk patroon en ik had de smaak goed te pakken. Toch was ik niet tevreden over de bobbels. Ik moest ze steeds naar voren duwen om ze zichtbaar te krijgen. Ik haakte ze zoals beschreven in het boek maar op de originele foto in het boek waren de bobbels veel groter.
 
Dus maar weer uitgehaald en even op YouTube gekeken naar de bobbelsteek. Ik zag twee versies. De eerste had ik dus al gedaan nu maar de andere manier proberen. Ik dacht nu gaat ie goed maar na weer een behoorlijk stuk te hebben gehaakt was ik weer niet tevreden. Weer uitgehaald en toen heb ik de puff steek gebruikt. Gelukkig, 3e keer goede keer. Ik kwam er ook achter dat ik bij elke kleur te weinig rijen haakte. Op bovenstaande foto kan je zien dat ik telkens 4 bobbels boven elkaar haak maar het moesten er 5 zijn. Dus had ik het sowieso moeten uithalen.
Een  heel verschil he deze bobbels!
Zo grappig, je gebruikt de kleuren die je op voorraad hebt. Zo kom je aan kleurencombinaties die je anders misschien niet zou kiezen. Ik ben er tevreden mee
Ik heb gehaakt met haaknaald 5 en 5,5 


Groetjes, Monique

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke colsjaal, leuke vrolijke kleuren. Mooi patroon.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er komen gewoon tèveel leuke haakboeken uit!
    Maar wat een beauty van een sjaal heb je gemaakt, Monique...
    En niet tevreden met het eerste het beste resultaat, tjonge wat een volhouder ben je. Maar je had wel gelijk, de uiteindelijk versie laat de mooiste bobbels zien. Je kan er de show mee stelen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na heel wat bobbels is het een hele leuke sjaal geworden.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leukerd ook een idee wat je al in huis hebt,toch ook eens proberen:D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a feast of colors! Pretty pattern, too. Happy 2017!!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...