dinsdag 28 juni 2016

Van driehoek naar rechthoek

Misschien herinneren jullie het nog wel, vandaag precies twee jaar geleden haakte ik een druivensjaal.

Helaas heb ik hem nooit gedragen. Hij was net niet royaal genoeg om hem lekker te draperen en hij voelde ook te zwaar aan. Zonde om in de kast te laten liggen ook zonde van het mooie garen (Lana Grossa Merino fine) Dus wat doe je dan? Precies, uithalen om er een andere sjaal van te haken en wel de filet sjaal uit het boekje Haken en Kleur Buiten.
 
Ik heb 8 bolletjes zwart, 1 bol roze, 1/2 bolletje groen en een beetje blauw gebruikt. Gehaakt met naald 4.
De oplettende kijker zal zien dat er een foutje in de sjaal is geslopen of anders gezegd er ontbreekt iets. Daar kwam ik achter toen de sjaal al bijna klaar was en ik een foto zag van iemand die dezelfde sjaal had gehaakt. Normaal moet er in het midden van de ruitjes ook een gaatje zitten. Ik heb dus blijkbaar het patroon niet goed gelezen. Nou ja niks aan te doen, zo is ie ook leuk!

Groetjes, Monique

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi Monique, hopelijk heb je van deze sjaaal wel heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie sjaal hoezo foutje hij is prachtig zo:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sjaal is prachtig, ik vind hem mooier dan de driehoek!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een metamorfose! Kwam het door die druifjes dat de sjaal zo zwaar aanvoelde?
    Ik vind je 'nieuwe' sjaal ook heel leuk, en wel vrolijk met de kleurtjes erbij!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...