dinsdag 5 mei 2015

Allemaal truien

Wat vliegt de tijd. Het is al weer een tijd geleden sinds mijn laatst geplaatste berichtje. Ondertussen heb ik een nogal enerverende periode achter de rug i.v.m. mijn dementerende vader. Hij is ondertussen opgenomen in een verpleeghuis. Dat is op zich al moeilijk en emotioneel en is natuurlijk niet van vandaag op morgen gegaan. Dit speelt toch al wel anderhalf jaar. Eerst komt er een periode dat je hem moet vertellen dat autorijden niet meer verantwoord is en dat hij niet in staat is zijn financien te regelen, terwijl hij vindt dat hij dat allemaal nog wel kan. Na allerlei voorvallen is hij dan met spoed opgenomen in een verpleeghuis en dat geeft mij veel rust, al blijft het moeilijk natuurlijk. Daarna kwam de afhandeling zoals het leeghalen van zijn woning het regelen van allerlei administratieve rompslomp. Ik woon dan nog eens anderhalf uur bij hem vandaan dus je kan het je voorstellen dat ik blij ben dat dat allemaal achter de rug is.

In die periode heb ik niet heel veel gehaakt maar tijdens mijn vakantie in Spanje heb ik de Spaanse trui waar ik mee bezig was afgemaakt en ben ik begonnen aan de cirkeltuniek.
 Past heel goed :-)

 Het garen heeft een leuk zilverdraadje waardoor het een chique uitstraling heeft.
Hier was ik begonnen aan de cirkeltuniek.
Heel fijn om te haken en het haakt snel.

 De kleur komt niet mooi tot zijn recht maar de laatste foto laat de kleur zien zoals hij werkelijk is.

Wat is dit een heerlijk garen. Niet alleen qua kleur maar ook qua kwaliteit.


Zo nu ga ik nog een Spaanse trui haken. Weer met Scheepjes garen.

Groetjes, Monique

21 opmerkingen:

  1. Ik zat me pas af te vragen hoe het met je zou zijn! Fijn je weer even te zien. Supernaar van je vader, maar nu hopelijk iets meer rust. Look is stonewashed hè, ik ben er ook mee bezig op het moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een nare periode. Ik kan me voorstellen dat je dan niet aan haken toekomt.
    Maar wat je nu laat zien vind ik geweldig! Vooral de Spaanse trui vind ik super! Heb je hem zelf ontworpen of heb je er een patroon van?

    Fijne dag verder!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf ontworpen!! Was het maar waar. Nee, zo handig ben ik niet. Het is de Spaanse trui en je kan het patroon terugvinden op lindevrouwsweb.

      Groetjes, Monique

      Verwijderen
  3. Hi Monique. Both of your sweaters look beautiful. Great work. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar dat het zo moet gaan met je vader, heel triest. Hopelijk heeft hij het op zijn nieuwe woonplek naar zijn zin.
    Mooie truien heb je gehaakt! Ze staan je geweldig, vooral de Spaanse.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet een moeilijke tijd voor jou (en je familie) zijn geweest.Hopelijk kan je vader wennen aan zijn nieuwe verblijf.
    Je hebt wel weer mooie truien gemaakt. Heel verschillend maar allebei heel mooi.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was juist of ik mijn eigen situatie las. Mijn vader zit in een fase om al dan niet te moeten opgenomen worden. Wij proberen hem zolang mogelijk thuis te houden, maar ook wij zullen op een dag geen keuze meer hebben. Ik bewonder jou want ik weet hoe zwaar je het gehad hebt en nog hebt. Respect !

    Je hebt wel 2 mooie truien gemaakt. Super !!! De spaanse trui staat ook op mijn to-do lijstje, maar eerst de rest maar eens afwerken :-)

    Wens jou nog een fijne creatieve week, lieve groetjes Tinne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat naar voor jouw vader en natuurlijk voor jullie ...

    de truien zijn prachtig maar dat wist je al hè ? :-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gemaakt die beide truien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopelijk vinden jullie beiden nu wat rust nu alles wat geregeld is. Veel sterkte nog met de situatie. En je maakte 2 prachtige exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je reactie op m'n blog... En toen dacht ik 'hoe zal het met Monique zijn? Ze heeft al zo lang niet geblogd...' Dus nam ik een kijkje op je blog en tja... 5 mei waren we op vakantie..
    Maar je hebt best een heftige periode achter de rug. Ik weet niet of alles op jou neer kwam, maar het is fijn als je deze dingen met broers of zussen kunt doen/verdelen. Ik snap dat je nu veel geruster bent nu je vader in een verpleeghuis zit.
    Fijn dat je je kunt ontspannen door te haken. En wat een bijzondere creaties heb je gemaakt en ze staan je zo goed!! Bij mij zou het absoluut niet staan. Ik vind je Spaanse trui helemaal geweldig, alsof ie voor jou ontworpen is...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Monique, via via ben ik op jouw blog beland: wat maak je een leuke dingen! De helft van mijn familie woont ook 1,5 uur rijden verder, dus ik begrijp een beetje hoe vermoeiend dat is. Het beste gewenst met je vader... Ik hoop dat je weer een beetje bij je positieven bent gekomen :) Zelf ben ik ook begonnen met de 'Spaanse cirkeltrui' voor mijn stiefdochter, die haakt lekker weg! Je hebt er weer een blogfan bij. Hartelijke groetjes, Annasoer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat maak je mooie dingen!
    Sterke met je vader, wat een moeilijke tijd had je en zul je nog hebben.
    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige Spaanse trui.
    Keek bij lindevrouw maar kan het totale patroon niet vinden.
    Heb jij daar de beschrijving van en kan ik dat bij je kopen?
    Met vriendelijke groet May.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo May, ik heb het patroon ook via Lindevrouw. Als je mij nog een mailtje stuurt met je email adres kan ik het je toesturen.
      Groeten, Monique

      Verwijderen
    2. Als je dat zou willen doen, heel graag.
      Mijn email adres is mayklo45@gmail.com
      Groetjes May

      Verwijderen
  14. hoi Monique zou graag het patroon van de spaanse trui willen zou je dat aub willen mailen naar mij vriendelijke groet jose oranje pjmoranje1961@kpnmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jose,
      Het patroon is te vinden op de website van Lindevrouwsweb.
      Groetjes, Monique

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...