zaterdag 8 februari 2014

4e update bloemendeken

Ik moet zeggen dat ik mijn bloemendeken behoorlijk heb verwaarloosd. Op een gegeven moment haakte ik alleen nog maar aan mijn deken in de trein. 8 bloemetjes (is 1 bolletje) van mijn woonplaats naar Amsterdam en terug. Alhoewel ik een paar maanden geregeld naar Amsterdam moest zet dat toch niet echt zoden aan de dijk dus vond ik het nodig om een tandje bij te zetten en heb ik afgelopen week een aardige inhaalslag gemaakt. Hier kan je zien hoe de stand was in augustus en dit is de stand van vandaag.
Inmiddels heb ik 289 vierkantjes gehaakt en 66 bloemen. Ik heb 10 kleuren gebruikt en van elke kleur heb ik 4 bolletjes gebruikt en 16 bollen wit.
Nu moet ik nog 170 bloemenvierkantjes haken en heb daarvoor van elke kleur 2 bollen nodig en nog eens 20 bollen wit.

In het begin was ik er van overtuigd dat ik er een bonte deken van wou maken en dat ik de vierkantjes met wit aan elkaar zou haken. Nu ik het weer zie vraag ik mij af of het niet te druk wordt met al die kleurtjes door elkaar en begin ik weer te twijfelen of ik niet één rij per kleur moet doen dan oogt het wat rustiger en dan kan ik in plaats van alles met wit aan elkaar te haken ook de kleur van de rij nemen. Wat heeft jullie voorkeur??

Zo, alles is weer netjes opgeborgen en kan ik weer nieuwe bollen gaan bestellen.

Groetjes, Monique

34 opmerkingen:

  1. Ik vind de bonte erg leuk. Ben voor mijn dochter een deken aan het afronden met verschillende kleurtjes, met steeds een rand in de basiskleur en daar haak ik ze ook mee aan elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bellisima!!! como lo acomodes quedara fantástica los colores quedan bárbaros y el blanco unifica perfecto que hermoso trabajo ya quiero ver el resultado final jajaja.... besitos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou de ook Kris kras door elkaar doen. Geeft een speelser effect. Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je kunt ook dezelfde kleur diagonaal doen, ik denk dat het mooier is dan 1 rij van boven naar beneden met dezelfde kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw ben onder de indruk! Wat een klus. Hij wordt supermooi. Ik sluit me aan, wel door elkaar doen. Het is leuk, zeker niet te druk! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe ze altijd lekker door elkaar, al let wel een beetje op de kleuren hoe wie wat en waar. Je kan ook eens proberen om diagonaal uit te leggen, zoals Anita hierboven al zei.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Monique je deken wordt geweldig enne kleurtjes door elkaar maar wel met een patroon, succes nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat supermooi!!! Ik zou voor bont gaan, lekker mooi en onstuimig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een werk zeg! Maar o, wat wordt het mooi!
    Ik zou zelf denk ik kiezen voor rijen met dezelfde kleur.
    Ben benieuwd hoe ie uiteindelijk wordt.
    Succes verder!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Idd wat een werk zeg, maar wat prachtig. ♥
    Ikzelf zou kiezen voor een lekkere bonte deken.
    Dat verveelt ook niet!
    X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee, hij wordt zo echt prachtig. Dus alle kleuren lekker door elkaar, en dan met wit aan elkaar maken. Super mooi!
    Succes!
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat een werk en wat een steekjes! Maar dan heb je ook wat...
    Ik vind de manier waarop je die andere deken (staat ook op de foto in je banner) gedaan hebt erg mooi. Misschien kun je vanuit het midden met de lichtste kleur beginnen en dan in vierkanten er om heen naar steeds donkerder gaan...?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Indrukwekkend! Je hebt moed. Ik zou voor je eerste idee gaan: alles door elkaar en verbinden met wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wowwww wordt heel mooi,maar ook heel veel werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow wat een werk meis, ik vind dat bonte heel leuk maar je kunt ook diagonaal of een patroon erin verwerken dat oogt misschien rustiger, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bont, dan lyk dit soos 'n blommetuin. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind bont door elkaar heel mooi, maar als het er iets rustiger uit moet zien zijn diagonale banen ook mooi. Een kleur per rij wordt misschien wat saai.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tjeetje wat een klus ... maar ik zeg ook BONT hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij wordt prachtig!!! Ik zou ook voor mix gaan...en met wit aan elkaar
    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het wordt mooi! Het zijn dezelfde vierkantjes als die ik kort geleden gebruikt heb voor een kussen. Wel met heel andere kleuren. Ik zou ze door elkaar doen, en dan met wit aan elkaar maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, was für eine Fleißarbeit!
    Liebe Grüße,*Manja*

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zou kiezen voor alles door elkaar. Dat vind ik toch leuker als de strepen.Maar hoedanook : het ziet er geweldig uit

    Grtjs
    Patricia x (pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De kleuren door elkaar ziet er zo vrolijk uit. Mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WOW wat een werk, maar wel ontzettend mooi, als ik mocht kiezen zou ik gaan voor diagonale banen, maar wat je ook verkiest het wordt prachtig. Grt sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je schiet al mooi op! Alle kleuren door elkaar en met wit aan elkaar haken!
    succes!

    groeten thea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ongelooflijk mooi!!!! Ik ga absoluut voor bont! Alles lekker door elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. jeetje wat een mega klus,maar word vast zoooooo mooi,
    succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Supermooi, ik denk dat bont heel mooi zal staan, hoewel ik denk dat kleur per kleur ook heel mooi zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow wat een werk! Dat wordt echt te gek!! Ik zou alle kleuren door elkaar doen. Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ♥♥♥wowwwwwwwwwwwww zo gaaf zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow Monique, wat wordt dat prachtig!
    Ik vind je andere deken (die ook in je header staat) ook zo mooi en die heb je met een kleurenverloop aan elkaar gehaakt. Dus ik denk dat het misschien meer bij jou past om de kleuren te bij elkaar te houden?
    PS Sorry dat ik zo lang niets van me laat horen soms :)

    Fijn weekend,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik zou voor bont gaan vind hem prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Monique ik heb het psv logo geborduurd en erop genaaid
    Zou je voor mij het patroon willen delen van je sprei hierboven kan hem alleen vinden in een zeshoek en dat vind ik niet mooi groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...