zondag 26 mei 2013

Metamorfose

Lieve mede bloggers. Allereerst nog bedankt voor de meelevende reacties op mijn vorige post.
Ondertussen zit mijn vakantie er op en heb ik mijn eerste werkweek er weer opzitten.

Op de laatste dag van mijn vakantie heb ik nog snel even een kastje (wat een doorn in mijn oog was) een likje verf gegeven. Ik had al verschillende verhalen gehoord en gelezen over de kalkverf van Annie Sloan. Laat er nu een winkeltje zijn in mijn woonplaats die de verf verkopen. Ik was al een paar keer terug gegaan om de verschillende kleuren te bekijken maar kon niet kiezen. Het kastje staat boven op een kamertje waar ik lichtblauw, wit geruite gordijntjes heb hangen dus ging ik voor de lichtblauwe verf Louis Blue genaamd. Nog niet helemaal overtuigd ging ik aan de slag.

Wat is dat heerlijk dat je niet eerst hoeft te schuren, je kan de verf rechtstreeks aanbrengen. Het is bijna overal geschikt voor.
Zo zag het kastje er uit.

En dit is het eindresultaat.
2 lagen verf en kijk hoeveel verf er nog in de pot zit.
Na de blauwe verf heb ik nog een laag wax clear aangebracht.
Zo, ik ben weer tevreden en gelijk ook om. Ik wil geen andere verf meer. Wat een ideaal spul en het geurt ook bijna niet en is snel droog.
 

Groetjes, Monique

14 opmerkingen:

  1. Wauw, wat is dat prachtig geworden! Mooie kleur heb je gekozen, past goed bij de stijl van het kastje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat mooi Monique,zo leuk dat overschilderen je hebt het gevoel dan weer een totaal nieuw kastje te hebben,geeft echt voldoening van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat zo'n kastje na een likje verf weer een heel ander meubelstuk kan zijn.
    Toevallig hebben we vandaag via Marktplaats een leuk vitrinekastje opgehaald uit Arnhem en die gaan we ook! blauw verven. Mijn man is meteen aan de slag gegaan. Ik zet het eindresultaat binnenkort wel op mijn blog.

    Groetjes van Gerda.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjeetje meis wat is die mooi geworden! Echt een super geslaagde metamorfose!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw hij is gaaf, Monique, ik ga nu ook snel achter die verf aan iedereen is er zo positief over!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik raak steeds meer overtuigd van deze verf. Ik vind het echt mooi geworden, misschien dat ik het toch maar eens ga proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw je hebt helemaal een ander kastje, super mooi,

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat prachtig geworden! Ik schrijf de naam van de verf gelijk even op. Ik heb altijd allerlei plannen om te verven, maar doe het nooit vanwege het schuren en mijn gevoelige huid die dat helemaal niet kan hebben.
    Sterkte met de omstandigheden van je vader! Je vorige blogje heb ik gemist. Wat verdrietig om te moeten aanzien hoe hij steeds verder van je weg glijdt en maatregelen te moeten nemen die hij niet begrijpt.
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, hoe een likje verf al een wereld van verschil kan maken!
    Heel mooi!

    Liefs *TwinklezCreations

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verschil! Leuk geworden zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend, je kent het kastje bijna niet meer terug!
    Lekker hè als je zonder al te veel gedoe en stank snel iets kunt pimpen... Die verf moet ik beslist ook eens proberen, 'k heb er nu al zoveel goeds over gehoord!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig gedaan zeg, zalig kastje is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk is dat hè... een ander verfje erop en het is een heel ander kastje geworden. Zo heb ik ook verschillende meubeltjes opgeknapt. O.a. een buikkastje en die is ook lichtblauw geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Well done, it looks much nicer now. Very pretty blue colour! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...