dinsdag 25 oktober 2011

Nog wat sjaals en mermaid vestje

Ik had vorige week nog twee cols gehaakt.

Een strakke bruine in stoere ribbel


















En een leuke dikke grijze die ik ook smaller heb gehaakt omdat ik een blote hals niet fijn vind als ik op de fiets zit. Het is een hele leuke groffe steek die op mijn foto niet goed uitkomt. Ik bedacht me al om in de toekomst ook een kussen van deze steek te haken. Hier heb ik het patroon vandaan.








Ook heb ik mijn gestokhaakte sjaal afgewerkt en is wel heel leuk geworden.










En tot slot heb ik als tester het patroon van het mermaid vestje gehaakt. Hier te verkrijgen.
(Je ziet, die van Annelies valt veel ruimer waardoor ook mooier.)

Een makkelijk en goed beschreven patroontje. Helaas is mijn versie een beetje te krap uitgevallen. Het heeft niks met het patroon of uitleg te maken maar ligt helemaal aan mij. Ik heb de berekening die nodig was om de juiste maat te bekomen naar beneden bijgesteld waardoor het wat te krap is geworden.

Wat ik wel minder vind aan het model zijn de mouwgaten die wat lubberen maar smaken verschillen.
(Let niet op de losse draden)























Groetjes, Monique


8 opmerkingen:

  1. Ik vind je stokgehaakte sjaal en vestje heel leuk geworden en nee hoor, dat lubberen vind ik leuk staan. houden zo! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de sjaals SUPER, en zeker de gestokhaakte...ik moet toch ook eens een stok gan zoeken om dat te leren .....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je sjaals heel mooi, vooral de gekleurde, die met stokhaken hebt gemaakt. Dat stokhaken is voor mij ook nog helemaal nieuw! Zou het ook eens moeten proberen, wie weet komt het er deze winter nog eens van.En het vestje van jou vind ik net zo mooi, als het voorbeeld! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo jij gaat lekker warm de winter door.Kolletjes draag ik ook graag, soms ook binnenshuis want ik heb swinters vaak last van een koude nek, en geef ik er lekker aan toe om een kol te dragen. lekker warm Ze zijn leuk geworden, stoer ook

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkere warme sjaals, een paar mooie kollen! Je kan wel stevig doorhaken, zeg! Ik heb het patroontje van je "leuke, dikke, grijze" gedownload, vind het ook een mooi steekje!
    groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, leuke collen!!! Het vestje : zou het kunnen met dat lubberen omdat je een stuk breder zat? En als je bovenaan in je nek de kraag wat breder omslaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk,leuk! Mooie gestokhaakte sjaal, leuk om te doen hè?
    Om antwoord te geven op je vraag op mijn blog....met mijn omslagdoek ben ik nog geen steek verder....het is voor mij zo'n landurig project. Ik hou ervan om snel resultaat te zien, vandaar. Maar hij komt deze winter af hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous cushion and the pink scarf looks great. xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...